Toivon malja

Toivon malja on Toivon, Taikaviitan Pakki-Puuttuu 2004-2013, muistoksi perustettu kiertopalkinto jonka tarkoitus on sekä kannustaa dobermannharrastajia pelastuskoiratoiminnan pariin, että antaa sitä hälytysryhmätasolla harrastaville tunnustusta. Kiertopalkinnon on lahjoittanut Helena Niemi vuonna 2013.

Toivon malja on kiertopalkinto joka jaetaan vuosittain Suomen Dobermannyhdistyksen kevätkokouksessa käyttöönottotarkastuksen läpäisseelle dobermannkoirakolle. Jos käyttöönottotarkastuksen läpäisseitä koirakoita on useita, malja jaetaan enemmän koesuorituksia suorittaneelle tai kokeissa paremmin menestyneelle koirakolle.

Pisteet koelajeittain:
* kansalliset pelastuskoirakokeet (PEHA A tai B, PERA A tai B, PEJÄ A tai B, PEME) ja niitä vastaavat palveluskoirakokeet (HK3, JK3, EK3) 1 piste per läpäisty koe
* kansainväliset pelastuskoirakokeet (IPOR raunio A tai B, IPOR haku A tai B, IPOR jälki A tai B) 2 pistettä per läpäisty koe
* osallistuminen kansallisiin tai kansainvälisiin arvokisoihin 3 pistettä per koe (pelkkä osallistuminen riittää)
* Soveltuvuuskokeita ei lasketa koesuorituksiksi.

Kiertopalkinnon saajan on oltava SDY ry:n jäsen. Kiertopalkinnon saajan päättää omistajan toimittamien tulosten perusteella ja sen luovuttaa vuosittain SDY:n koe- ja koulutustoimikunta.

Palkitut koirakot:

• 2022 ei jaettu