ABCD-ottelu

ABCD-ottelu on vuosittain järjestettävä leikkimielinen rotuottelu. Ottelussa kamppailevat keskenään airedalenterrierit, bokserit, colliet ja dobermannit.

Ottelussa kilpaillaan tottelevaisuudesta kahdessa luokassa: möllit ja kisailevat. Möllit suorittavat BH-kaavion ja kisailevat palveluskoirakokeiden 1-luokan tottelevaisuuden. Mölliluokkaan saa osallistua koira joka ei ole aiemmin suorittanut BH-koetta. BH:n suorittanut koira saa myös osallistua mölleihin mutta se ei saa olla kilpaillut virallisessa palveluskoirakokeessa. Kisailevien luokkaan ei ole rajoitusta.

Ottelussa kilpaillaan yksilö- ja joukkuemestaruudesta. Joukkueessa voi olla korkeintaan kolme koiraa, joka rodusta voi osallistua yksi mölli- ja yksi kisailevien joukkue.

Ottelu on hyvä paikka harjoitella koetilannetta, rohkeasti osallistumaan! Päivä on aina mukava samanhenkisten harrastajien seurassa!

Vuoden 2024 ottelun järjestää Suomen Dobermannyhdistys ry.

Katso tarkemmat tiedot ottelusta!

Tutustu ottelun sääntöihin